vrijdag 24 december 2010

Roerdomp in Middelburg!

Gisteren en vanmorgen ben ik niet op pad geweest. De combinatie van een zwaar besneeuwd Zeeland en een iets te stevige wind maakte een rondje vogelen minder aantrekkelijk. Gisteren meldde Joop Scheijbeler zomaar een Roerdomp vlak voor zijn huis, in een sloot aan de rand van Middelburg. Vanmiddag ga ik even kijken. De vrouw van Joop loodst me telefonisch naar de juiste plek en Joop wijst de Roerdomp even later aan. De vogel is alleen te zien wanneer je door wat struiken heen kijkt. Hij drentelt wat heen en weer langs een afrasteringshek, alsof er daarachter wat lekkers ligt te wachten. Twee keer lijkt hij dichterbij te komen, maar beide keren bedenkt hij zich. Als de vogel helemaal naar achteren loopt, wordt ik door de familie Scheijbeler uitgenodigd voor een bak koffie. Dat sla ik niet af natuurlijk. Na een heerlijke kop koffie en wat bijgekletsen loop ik terug naar de auto. Plotseling zie ik wat bewegen in een klein plukje riet. Het is de Roerdomp! Hij heeft blijkbaar toch kans gezien om langs het hek heen te komen. Ik loop er naartoe en sta op nog geen tien meter van de vogel. Ik heb nog geen vijf foto's gemaakt als er een vrouw met een hand langs loopt en de vogel een bos in rent. Jammer! Toch blij dat ik hem nog even wat beter gezien heb...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten