zaterdag 18 december 2010

Sneeuw-vogelen!

De afgelopen dagen heb ik steeds maar kort wat rondgereden in de buurt. Op donderdag 16 december zag ik op weg naar school wel de Grote Geelpootruiter in een slootje bij de Gravenhoekinlaag. De vogel liet zich twee minuten op gepaste afstand door de telescoop bekijken, maar vloog toen opeens de inlaagdijk over en kwam niet meer terug. De Wilde Zwaan langs de Emelissedijk zat er deze dag ook nog. De nacht van donderdag op vrijdag viel er een klein laagje sneeuw op Walcheren en een dik pak op Zuid-Beveland. Vrijdag de 17e polderde ik wat in de omgeving. In de weihoek van Hoogelande zaten weer 59 Kleine Zwanen en her en der kwam ik groepjes ganzen tegen. Langs de Stenen Kruisweg foerageerde een groep van maar liefst 440 Veldleeuweriken! In een watergang langs de Oude Veerseweg liepen wat Bonte Strandlopers en Zwarte Ruiters, maar ook twee Groenpootruiters. Vrijdagavond viel er ca. 20 cm sneeuw op Walcheren, maar vanmorgen ben ik alleen even met vrouw en kinderen op pad geweest om te genieten van het schitterende besneeuwde landschap. Ook leuk! In wat ruigte langs de Perduinsweg foerageerde een groepje van 30 Kneuen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten