dinsdag 21 december 2010

Weer Blauwe Kieken!

Vanmorgen kijk ik weer een paar uurtjes in de omgeving van Westkapelle. Waar ik onderweg al bang voor ben, blijkt inderdaad het geval te zijn: het is veel te mistig om iets van vogeltrek waar te nemen, mocht daar al sprake van zijn. Daarom ga ik maar wat door de polders heen en weer karren, in de hoop tegen wat leuks aan te blunderen. Bij het meest oostelijk gelegen stukje van de Oostkreek vliegt een Grote Zilverreiger op, en een rondje verder zie ik hier ook een jong vrouwtje Havik wegvliegen. Bij het ruige gebiedje ten zuiden hiervan ontwaar ik in de dikke mist in elk geval een mannetje en een vrouwtje Blauwe Kiekendief. Het mannetje is zo vriendelijk om twee minuten op een paaltje van een hek te gaan zitten.



Ik ben zo druk met een poging wat foto's te maken, dat ik helemaal vergeet om deze fraaie vogel ook eens beeldvullend door de telescoop te bekijken. Een eindje verder zie ik weer een mannetje Blauwe Kiekendief vliegen. Toch wel erg leuk hoor, zoveel vogels op Walcheren! Langs de Baaiweg foerageert een mooie groep van 14 Patrijzen in de sneeuw. Een beeld wat ik nog niet zo vaak gezien heb, maar ook erg mooi! Helaas zitten ze wel op afstand en kan ik alleen een sfeerplaatje maken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten