zaterdag 26 juni 2010

Wielewalen en Kruisbekken langs de Nolledijk!

Hoewel ik nog best zin heb om even te blijven liggen (nachtje van minder dan drie uur), rijd ik vanmorgen om half zeven naar de Nolledijk. Het is prachtig weer, er staat een heel zwak oostenwindje en gisteren zijn er bij de Vulkaan Kruisbekken gezien. Ik weet dat Thomas en Pieter ook komen en vlak na mij komt Pim ook aan. We tellen met z'n vieren van 6.45u tot 8.30u. Daarna blijf ik nog een uurtje solo. De enige enigszins serieuze trek die we zien is van groepen Spreeuwen. We tellen er in totaal dik 4000. Daarnaast zien we onder meer 12 Blauwe Reigers (onder meer een groep van zeven juvenielen), een Boomvalk, twee Witgatjes, twee Zomertortels, vier Oeverzwaluwen, een Grote Lijster, twee Wielewalen en 32 Kruisbekken. De Wielewalen zijn pas mijn eersten dit jaar (hoog door het binnenland en schuin over ons heen de dijk kruisend) en de Kruisbekken zien we niet allemaal. Na een fraaie langsvliegende groep van 24 horen we nog drie keer overvliegende Kruisbekken roepen. Twee keer een groepje (geschat op twee en vijf) en één keer een 'losse'. Leuk hoor, het najaar is begonnen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten