woensdag 2 juni 2010

Herfst in juni...

Afgaande op de mooie weersvoorspellingen wilde ik vanmorgen eigenlijk wat plekjes in Zeeuws-Vlaanderen aan doen. Als ik echter drie kwartier later dan gepland wakker wordt, wijzig ik de plannen en zet koers naar het Vroon. Onderweg stel ik al vast dat er van de beloofde zonnige dag vooralsnog bijzonder weinig te zien is. Als ik langs de Hogeweg parkeer, is het al helemaal dichtgetrokken. Even later gaat het ook nog wat harder waaien en dat maakt het buten bijzonder onaangenaam. Het is bgein juni en misschien een graadje of zeven... Ik noteer een Geoorde Fuut, een mannetje Tapuit, zeven Kleine Pleveiren, 18 Bontbekplevieren en een kleine 40 Dwergsterns. In een half uurtje op de zeedijk lees ik van drie 2e kj Zilvermeeuwen nog een kleurring af. De leukste is een vogel uit Noord-Frankrijk. Langs de Hollandseweg tussenWestkapelle en Meliskerke zie ik nog twee late Tapuiten op een akker. Later op de ochtend (als ik al lang en breed weer thuis ben) trekt het alsnog helemaal open en wordt het met wat vertraging toch nog een prachtige zomerdag. Tussen Serooskerke en Vrouwenpolder hoor ik eindelijk mijn eerste Spotvogel van het jaar.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten