donderdag 26 augustus 2010

Meer steltlopers...

Vandaag een regenachtige dag en een werkende vrouw, maar zowel 's middags als 's avonds ga ik toch even een rondje doen. Zoals de laatste dagen gebruikelijk is, doe ik de beide 'goede' watergangen op het platte van Walcheren (zie vorige posts). In totaal kom ik op 31 Groenpootruiters, een Bosruiter, 22 Witgatjes, 27 Oeverlopers, 22 Watersnippen, 5 Bonte Strandlopers, 8 Bontbekplevieren, een Zilverplevier, een Steenloper, een Kleine Zilverreiger en een fraaie rustende Boomvalk. Ik rijd nog even door naar Noord-Beveland, waar Ies Meulmeester gisteren een Grauwe Franjepoot in de Wanteskuup ontdekte. Vanaf de westkant kan ik hem niet vinden, maar even later vanaf de oostkant wel. De Grauwe Franjepoot zit toch helemaal aan de westkant, maar is vanaf die kant niet zichtbaar. Het beestje draait zijn rondjes, zoals we dat kennen. Omdat ik om de een of andere reden een soort administratie heb bijgehouden van deze soort, weet ik dat dit mijn 54e in Nederland is, mijn 27e in Zeeland, mijn 9e op Noord-Beveland en mijn 16e dit jaar is... Vreselijk belangrijk natuurlijk allemaal! In de Wanteskuup zie ik verder nog 8 Bonte Strandlopers, 5 Bosruiters en vier hyperactieve Waterrallen die werkelijk als bezetenen achter elkaar aan rennen. Een stop bij het Bokkegat levert nog eens 4 Bosruiters en 5 Witgatjes op. 's Avonds rijd ik nog even naar het Vroon, maar doordat het steeds harder gaat regenen, houd ik het daar niet lang uit. Ik zie in de voormalige ijsbaan nog wel 4 Bosruiters, 3 Witgatjes en 11 Bonte Strandlopers. Dat lijkt toch de meest geschikte plek voor een Breedbekstrandloper op Walcheren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten