zaterdag 13 februari 2010

De winter kabbelt voort...

Vanmorgen rijd ik weer wat rond in de polders rond Middelburg. Nog voordat ik een grote gemengde groep ganzen vanaf de Perduinsweg goed en wel heb afgezocht, zorgt een passerende heftruck er voor dat alles de lucht in vliegt. Jammer... weer geen Roodhalsgans. Het grootste deel van de groep Kleine Rietganzen van gisteren bij de Kapel van Hoogelande is verdwenen, ik tel er nog slechts veertig. In de Veerse Kreken is al een week een groep Nonnetjes aanwezig. Ik tel er tien, waarvan twee mannetjes. Op Walcheren best bijzonder tegenwoordig (zie ook mijn post van 27 januari).

In het Oude Veerseweggebied zie ik naast enkele Zwarte Ruiters en een Groenpootruiter ook nog een mannetje Blauwe Kiekendief en een vrouwtje IJsvogel. Die laatste produceert, zittend op een paaltje aan de rand van een weiland, een braakbal. Leuk om te zien!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten