maandag 15 februari 2010

Kramsvogels!

Vanmiddag rijd ik maar weer eens via Noord-Beveland terug van school naar huis. Ten zuiden van Wissenkerke zit een grote groep Brandganzen. Nadat ik deze groep bekeken heb (op vier hybrides na geen bijzondere soorten), zie ik aan de andere kant van de weg vier adulte Wilde Zwanen lopen. Twee weken geleden zag ik er hier al vijf.

Als ik even later op de parallelweg van de Veersedam rijd, zie ik veel Kramsvogels. Ik probeer wat foto's te maken, wat maar matig lukt. Omdat ze op de grond foerageren, zit er steeds wel iets voor. Dat deze vogels nu echt overal zitten, blijkt wel als ik een kwartiertje later bijna thuis ben. Midden in onze woonwijk scharrelt een groep van meer dan veertig Kramsvogels op straat. In een boom met sierappels zitten er nog eens zestig! Hoewel ik veel te weinig licht heb, probeer ik weer wat foto's te maken. Dat lukt nu een stuk beter, al had ik hier eerder op de dag met beter licht beslist meer tijd in willen steken...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten