vrijdag 12 februari 2010

Toeristen op Walcheren...

Op 1 februari werd door Sander Lilipaly een Roodhalsgans ontdekt in het Zandvoortweggebied. Hij werd hier op 3 februari voor het laatst gezien, maar ik had die dagen weinig tijd en miste de vogel. Verrassend genoeg vond Jan Goedbloed hem gisteren weer terug, deze keer langs de Perduinsweg. Omdat de Roodhalsgans hier vanmorgen ook weer werd gezien, doe ik 's middags om half vijf ook een poging. De gemengde groep bestaat vooral uit Kol- en Brandganzen, maar ik tel ook vijf Kleine Rietganzen. Helaas kan ik de Roodhalsgans niet vinden. Langs de Zwagermanweg (bij Hoogelande) stuit ik op een grote groep Kleine Rietganzen. Ik tel ze per tiental en kom op 830 vogels, wat vermoedelijk de grootste groep ooit op Walcheren betekent! Het wordt nog leuker als zeker drie vogels een halsband blijken te dragen: blauw B8M, wit L14 en wit J53. Sander weet me te vertellen dat die laatste zijn halsband op Spitsbergen heeft gekregen en de andere twee in Denemarken. Gaaf! De Roodhalsgans ga ik morgen nog maar eens proberen...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten