dinsdag 9 februari 2010

Geen Fraters...

De laatste tijd maak ik weer langere dagen op school, waardoor er niet meer veel tijd overblijft voor een rondje vogels kijken. Omdat het vandaag voor het eerst sinds dagen een beetje zonnig is, rijd ik om vier uur naar de Oesterdam. Daar zijn de afgelopen dagen voor het eerst deze winter Fraters gezien. Helaas laten deze beestjes zich niet zien, maar ik kom wel weer vier Strandleeuweriken en vier Sneeuwgorzen tegen.

Ook de inmiddels bekende Sneeuwgors uit Schotland blijkt nog niet vertrokken te zijn. Tien minuutjes uitkijken over het Schor van de Caterspolder (Markiezaat) levert nog een fraaie vrouw Havik in zit op en ook een man en vrouw Blauwe Kiekendief. De Klapekster die ik daar meestal zie, kan ik vandaag niet vinden. Ondanks de gemiste soorten toch geen slechte score voor een uurtje!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten