zaterdag 24 juli 2010

Nogmaals Grauwe Franjepoot!

Na een relaxed dagje (uitslapen, beetje thuis rondhangen, naar het strand) rijd ik vanavond na 20.00u toch nog even naar Westkapelle. Via het wereldwijde web had ik al begrepen dat de Grauwe Franjepoot nog aanwezig was vandaag. Vanaf de K. de Vosweg laat de Grauwe Franjepoot dan ook snel vinden. Het beestje staat alert op een slikrandje op afstand en vliegt even later op. Ik rijd naar de Hogeweg waar ik verschillende andere Walcherse vogelaars ontmoet. Ze wijzen mij de franjepoot aan, die nu in beter licht en op kortere afstand veel beter te zien is. Gisteren dacht ik (op afstand en met schuin tegenlicht) nog te zien dat het een helemaal uitgekleurde vogel was, maar nu moet ik die mening toch wat bijstellen. Het lijkt mij een vrouwtje wat al aardig op weg is haar zomerkleed kwijt te raken. Leuk hoor, dat ik haar nu wat beter kan bekijken! Verder noteer ik in het gebied een Bosruiter, een Witgatje, 6 Oeverlopers, 15 Kemphanen, 5 Bonte Strandlopers, een stuk of 25 Bontbekplevieren en 9 Kleine Plevieren. 's Avonds ben ik weer een poosje zoet met het van commentaar voorzien van ingevoerde Strandplevieren in het Vroon. Je kunt er de klok op gelijk zetten: er wordt een leuke soort ontdekt, Jan en alleman uit den lande komt de vogel bekijken en determineert tussen neus en lippen door ook nog even de ene na de andere Strandplevier. Niet dus! Die zijn even zeldzaam als of zelfs nog zeldzamer dan Grauwe Franjepoten op Walcheren...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten