maandag 12 juli 2010

Steltlopers druppelen weer binnen...

Na nog wat afrondende vergaderingen op school rijd ik vanmiddag via Noord-Beveland naar huis. Ik check de vrijwel alle inlagen aan de noordrand van het eiland en ook het Bokkegat. In totaal kom ik op 26 Zwarte Ruiters, 29 Kemphanen, 7 Kleine Plevieren, 2 Witgatjes, 43 Lepelaars (allemaal in de Wanteskuup), 3 Baardmannetjes en een langsvliegende Boomvalk. Ook staat er op het slik van de Oesterput een 2e-kj Dwergmeeuw tussen de Kokmeeuwen. Deze soort wordt in deze tijd van het jaar niet veel gezien.

Vlak voordat ik thuis ben kijk ik nog even bij de Domburgse Watergang langs de Hoogelandseweg. Daar lopen twee Groenpootruiters, twee Witgatjes en een Kleine Plevier. Met de komende weken meer vrije tijd moeten dit soort rondjes toch wel wat leuks kunnen opleveren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten