woensdag 24 november 2010

Somer weertje en een sombere zeedijk...

Vanmiddag rijd ik even naar de zeedijk van Westkapelle. Voor mijn gevoel is het al een maand slecht weer en ook deze dag vormt daarop geen uitzondering. Ter hoogte van de Baaiweg rijd ik de dijk op en amper hodnerd meter verder vliegt er al een Sneeuwgors op. Ik probeer uiteraard wat plaatjes te maken, maar het beestje vliegt voortdurend op als er auto's passeren. Dan maar snel verder richting 't Kiekuus. Daar staat Jos Boot over zee te kijken. Hij weet te melden dat er niets over zee vliegt, ondanks een stevig westenwindje. Een Buizerd doet nog een poging om als trekker genoteerd te worden, maar dat gaat niet gebeuren. Ik rijd de dijk verder af in zuidelijke richting, maar de hoop op een ontmoeting met een Strandleeuwerik of iets anders leuks blijkt ijdel. Ter hoogte van tank kom ik wel een flinke groep typische 'dijksteltlopers' tegen: behalve 150 Steenlopers staan er ook 85 Paarse Strandlopers, 22 Drieteenstrandlopers en een Bonte Strandloper. Ik probeer wat plaatjes te maken, en besef dat ik deze soorten lang niet altijd de aandacht geef die ze verdienen. Leuke beestjes hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten