maandag 1 november 2010

Levende Pestvogels in namiddaglicht en een dooie in de vriezer...

Na deze eerste schooldag na de herfstvakantie rijd ik vanmiddag rond 15.15u rechtstreeks naar Middelburg. Neeltje Jans was ook een optie, maar ik weet dat er nu mooi licht is bij de Pestvogels in Middelburg-zuid. Als ik daar aan kom, blijkt bovendien dat de soldaatjes met hun enorme lenzen vandaag moesten werken of een andere bestemming hebben gevonden. Met slechts één Vlaming en zijn zoontje en een stadgenoot is het aangenaam rustig. Al snel blijkt dat de Pestvogels vergeleken met de voorgaande dagen vanmiddag veel regelmatiger naar beneden komen om besjes te eten. Ik tel ongeveer 35 vogels. Met het zonnetje in de rug zijn de foto's meteen een stuk sfeervoller.



De jonge Belg toont mij trots een dode Pestvogel, die eerder vanmiddag door de accountants van de stoep is geraapt. Omdat hij niet weet wat hij ermee moet, mag ik hem meenemen. Wat een geweldig mooie vogels zijn het! Zonde dat deze tegen het raam is gevlogen. Thuis gaat hij de vriezer in. Nog even nadenken of ik er 120 Euri voor over heb, om hem op te laten zetten...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten