zaterdag 30 oktober 2010

Pestvogels vervelen niet...

Hoewel ik me vandaag thuis verdienstelijk maak, kan ik er toch twee keer tussenuit om even bij de twee groepen Pestvogels te gaan kijken. Ik tel op de Langevielesingel 57 exemplaren. Op twee plekken zitten er ongeveer 15 bij elkaar en de rest zit verspreid over de hele singel. Soms is er een heel stuk singel met in de top van bijna elke boom één Pestvogel. Een prachtig gezicht!


Bij de groep van de Buitenruststraat in Middelburg-zuid staat een heel legertje fotograferen in gewichtige soldatenpakjes. Een vreemd gezicht in het verder zo vredige Middelburg. Ik tel in de gauwigheid ongeveer 45 Pestvogels. Er vliegt ook een Grote Gele Kwikstaart over. Hier gedragen de Pestvogels zich net als op de singel. Ze foerageren hoofdzakelijk vanuit boomtoppen op insecten, maar komen af en toe naar beneden om wat besjes te eten. Ik probeer wat vluchtplaatjes te schieten, maar dat lukt niet al te best. Wat een weelde, zo dicht bij huis meer dan 100 Pestvogels!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten