maandag 18 oktober 2010

Hij heeft echt grote gele poten...

Vanochtend werd de gistereen ontdekte Grote Geelpootruiter mooi binnendijks gezien en gefotografeerd in slootjes in de omgeving van de Gravenhoekinlaag. Vanmiddag rijd ik er uit school meteen even langs. Samen met onder andere Thomas zoek ik wat in de buurt, maar we kunnen de vogel niet vinden. Op een gegeven moment belt Thomas me op: hij heeft de vogel gevonden! Drie minuten later heb ik de Grote Geelpootruiter ook in beeld. Hij foerageert rustig in een sloot en laat zich nog veel beter zien dan gisteren. Als je hem van  dichtbij ziet, doet 'ie al veel minder aan een Groenpootruiter denken. We maken wat plaatjes en op een gegeven moment vliegt de vogel de inlaagdijk over.


We vinden hem al snel terug, tussen Zwarte Ruiters op het dammetje in de Gravenhoekinlaag. Ook hier laat hijzich prachtig zien. Na een uurtje vind ik het allemaal wel best en rijd ik tevreden naar huis. Onderweg flappen er nog twee Bruine Kiekendieven over.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten