vrijdag 22 oktober 2010

En nog een Rosse Franjepoot!

Net als gisteren gaat de weg van school naar huis vanmiddag via Noord-Beveland. Ik twijfel nog even of ik tijd zal gaan steken in de Grote Geelpootruiter die nog steeds in de omgeving van de Gravenhoekinlaag aanwezig is, maar rijd dan toch weer door naar Neeltje Jans. Het is nog wat vroeger dan gisteren, dus heb ik meer kans op een leuk plaatje van de Rosse Franjepoot, mocht die nog aanwezig zijn. Als ik de pier opdraai, zie ik al twee mensen met een camera staan. Tot mijn stomme verbazing zwemmen er nu opeens twee Rosse Franjepoten onderaan de pier! De 'nieuwe' vogel is op de rug iets verder doorgeruid, maar net als de andere een 1e-kj vogel. Geweldig hoor, zo twee bij elkaar! Slechts twee keer eerder zag ik er meer dan één tegelijk: in oktober 2003 een groepje van drie langs de Brouwersdam en in november 2005 een groepje van vier in de branding bij Domburg. Even later komt Pim ook aan en samen genieten we heerlijk van deze kleine wondertjes, die beduidend minder last van de flinke golven blijken te hebben dan wij. We krijgen ze nog redelijk op de foto ook. Ik ben blij dat ik voor Neeltje gekozen heb en niet voor die suffe ruiter...;-)



Geen opmerkingen:

Een reactie posten