vrijdag 12 november 2010

Ze zijn er weer!

Vanmiddag heb ik een paar uurtjes over. Ik rijd om kwart over twee niet naar huis, maar precies de andere kant op. Een dikke twintig minuten later rijd ik stapvoets de Oesterdam af, in de hoop de Fraters die hier gezien zijn tegen te komen. Na een paar kilometer is het raak. Een groepje van vier Fraters scharrelt wat rond in de rotzooi die tussen de stenen groeit. Alsof ze nooit weg zijn geweest... Ik blijf dit soort dingen altijd bizar vinden. Hoe kan het nu dat er hier elk najaar en elke winter weer Fraters opduiken? Het zijn ongetwijfeld altijd weer andere vogels, maar hoe weten ze altijd deze plek te vinden?


En nu zie ik geen Sneeuwgorzen, maar de volgende keer waarschijnlijk weer wel. En als dat dan 1e-kj vogels zijn, zijn ze hier dus ook nooit eerder geweest... Ik kan de Fraters vanuit de auto leuk bekijken, maar dichterbij dan een meter of 15 krijg ik ze niet. Dan maar een recordshot. Omdat het (weer) zachtjes gaat druppelen, rijd ik verder naar het Schor van de Hoogerwaardpolder. Daar vind ik (kijkend vanaf de ruïne) al snel twee Klapeksters. Eentje zit er op flinke afstand, maar de andere is best leuk te zien. Verder zie ik hier nog geen bijzonderheden. Ik houd het hier ook snel voor gezien en rijd in één keer door naar Middelburg. Daar kan ik het niet laten nog even in de Buitenruststraat te kijken of er nog Pestvogels zitten. Met het blote oog zie ik één Pestvogel in een bessenboompje zitten, maar als ik het raampje opendraai, vliegt de vogel luid roepend weg. Morgen heb ik weer wat meer tijd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten