zondag 28 november 2010

Winter op Walcheren!

Hoewel het nog geen december is, doet het weerbeeld echt winters aan. Vanmiddag rijd ik met de meiden een rondje door het Zandvoortweggebied en ik verbaas me met hen over hoe fraai alles eruit ziet. Een dun sneeuwlaagje doet toch heel veel met die anders wat saaie akkers en weilanden. Het natte najaar (tot op heden) had er al in geresulteerd dat er weer heel wat water stond. Nu zijn bijna alle plassen bevroren. De stukjes die nog open zijn worden bevolkt door (voor hier) enorme aantallen Smienten en Wintertalingen. Vooral bij de plas aan de Stenen Kruisweg is het genieten, met regelmatig opvliegende grote van zeker 1200 Smienten en 150 Wintertalingen. Als ik van de week een keer meer tijd heb, moet ik er maar eens een amerikaantje (smient of wintertaling) uit zien te halen. Ik zie hier ook nog vijf Kemphanen en twee Bonte Strandlopers en een stuk of dertig rondvliegende Watersnippen. Als ik door de Zandvoortweg rijd, vliegt er een jonge Slechtvalk over de auto. Hij gaat langs de Noorddorpseweg op een stoppelakker zitten, waar ik hem even later fraai in de telescoop kan bekijken. Wat is 'ie mooi!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten