maandag 20 september 2010

Eindelijk de stiekeme Zwarte Ooievaar op Walcheren!

Vandaag na schooltijd gevoetbald met leerlingen en dus pas rond 17.45u in Middelburg terug. Als ik bijna thuis ben zet ik mijn telefoon aan. Ik heb twee oproepen van Marc Goedbloed gemist. Als ik hem terug bel, blijkt dat de Zwarte Ooievaar die al ruim twee weken af en toe in het Oude Veerseweggebied wordt gezien, vanmiddag ook weer aanwezig was. Als er niemand thuis blijkt te zijn, pak ik snel mijn camera en rijd ik naar de bewuste plek. Daar wijst Thomas me de Zwarte Ooievaar aan, die een eindje verder op een modderweggetje staat. Op het moment dat ik hem in het vizier krijg, vliegt hij op. Hij lijkt weer achter wat grondbulten te landen. Ik loop er even heen en vind de Zwarte Ooievaar snel terug. Hij staat echt op een belachelijke plek: in een grasstrook vlak naast een rotonde. Als ik met Thomas een paar foto's gemaakt heb, vliegt de vogel verschillende keren op. Uiteindelijk flapt hij weer terug naar het weiland waar mijn auto naast staat. Thomas gaat er vandoor en ik kan de vogel even later vanuit de auto op minder dan 15 meter afstand fotograferen en filmen.

Het blijft een raar beest. Enkele dagen geleden werd door Jaco Walhout gezien hoe de Zwarte Ooievaar door een buis onder de weg door liep en er aan de andere kant doodleuk, maar kletsnat weer uit kwam. Wel erg leuk natuurlijk, zo'n mak beest en dan nog op Walcheren ook. Volgens mij is dit mijn enige op Walcheren naast het groepje van zes in augustus 2001!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten