vrijdag 17 september 2010

Nummer 57...

Vandaag een heel drukke dag, maar wel met leuke dingen. Eigenlijk geen tijd om vogels te kijken, maar net voordat de traditionele BBQ van de vogelwerkgroep begint, moet ik er toch nog even tussenuit. Ik rijd met broer Pieter en Ies Meulmeester naar het Vroon om een hier vanmorgen ontdekte Grauwe Franjepoot te bekijken. Pieter ontdekt het beestje langs de Hogeweg al met het blote oog vanuit de auto. De Grauwe Franjepoot draait fanatiek zijn rondjes. We stellen vast dat er nog geen veertje geruid is naar winterkleed, dus het gaat om een juveniele vogel. Als er al wel iets geruid is, spreekt men van een 1e-kj vogel. Ies kan het niet laten om even de andere kant op te kijken (meeuwen...) en hij wijst ons nog twee Geelpootmeeuwen aan (adult + 1e-kj). Dit is mijn 57e Grauwe Franjepoot in Nederland en alweer mijn 18e dit jaar! Gezien de datum zou het ook weleens mijn laatste van 2010 kunnen zijn...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten