woensdag 29 september 2010

WK the place te be!

Vanmiddag uit school kan ik weer een paar uurtjes naar buiten. Vanmorgen was ik braaf aan het werk, toen een stuk of tien vogelaars bij het begin van het puinpad van Westkapelle een door Sander ontdekte Sperwergrasmus konden bewonderen. Deze vogel was echter slechts een kwartier in beeld en daarna weer spoorloos. Ik kies net als gisteren voor de begraafplaats van Westkapelle. Daar vind ik na een kwartiertje bij toeval een Bladkoning, ongetwijfeld één van de al langer aanwezige vogels. Even later komt ook Frank Dröge aan en kunnen we het beestje kort in de boomkruinen bekijken. Ik schiet wat plaatjes, maar daarna is het weer een lastig verhaal. Als hij kwijt is en niet roept, kan 'ie weer overal zitten. Wel duikt één van de twee aanwezige Bonte Vliegenvangers nog even vlak voor me op. Plaatje, klaar!



Voordat ik naar huis ga, rijd ik nog even over de zeedijk. In drie groepjes meeuwen vind ik slechts één 3e-kj Geelpootmeeuw, maar verspreid over de dijk kom ik wel een stuk of tien Oeverpiepers en drie Tapuiten tegen. Bijna aan het eind van de dijk (Domburgse kant) zit een jong Smelleken op het basalt. Weer zo'n schitterende soort!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten