maandag 15 maart 2010

De Roodborsttapuiten zijn weer binnnen!

Omdat ik op maandag pas om 11 uur hoef te beginnen, dwaal ik vanmorgen twee uurtjes rond op Noord-Beveland. Het is rustig voorjaarsweer en ik vermaak me prima met in de Thoornpolder een vrouwtje Bruine Kiekendief, een Grauwe Gans met een groene halsband (Y RS) en twee Baardmannetjes. In een plukje riet in het meest westelijke puntje van de Keihoogte-inlaag zitten nog twee Baardmannetjes. Rijdend langs de inlaagdijken zie ik in totaal zes mannetjes Roodborsttapuit. Die zijn duidelijk terug! Van één vogel kan ik wat plaatjes schieten.

In het Bokkegat zie ik 55 Wintertalingen en een Bontbekplevier. Van Kleine Plevieren of Zomertalingen nog altijd geen spoor. In de Oesterput zwemt een paartje Nonnetje. De waterstand in de Wanteskuup is wel erg hoog. Ik zie daar ook geen bijzonderheden meer. Vlak voordat ik naar school ga, rijd ik nog even naar de polder achter 's-Heer Arendskerke, waar een collega een Kerkuil in een nestkast gezien dacht te hebben. In de bewuste kast blijkt geen uil, maar een fraai mannetje Torenvalk te zitten. Boven de omliggende akkers foerageren onder meer twee adult zomerkleed Zwartkopmeeuwen. Na een heerlijke ontspannen start van deze ochtend roept de plicht weer...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten