maandag 8 maart 2010

Kraanvogel!

Omdat ik vandaag de eerste paar uren geen les hoef te geven, rijd ik eerst wat op Walcheren rond. De Zwartkopmeeuw van Souburg is snel gevonden, maar werkt niet erg mee. In de weihoek van Hoogelande blijken de twee Wilde Zwanen en vier Kleine Rietganzen die ik hier gisteren al zag ook nog altijd aanwezig te zijn.

Een bezoekje aan het Zandvoortweggebied wijst uit dat er nog steeds maar een handjevol Grutto's is aangekomen. Ondanks diverse stops op Noord-Beveland kom ik daar ook niet verder dan een vrouwtje Nonnetje in de Oesterput. Het goede nieuws komt 's middags. Ik ben net klaar op school, als ik een SMS van Rob Sponselee krijg: Kraanvogel ter plaatse langs Havenweg, Ritthem. Een kwartiertje later ben ik op de bewuste plek en Rob wijst me de Kraanvogel aan. De subadulte vogel (met wit, maar zonder rood op de kop) foerageert rustig op een paar honderd meter afstand en laat zich leuk zien. Voor een foto is de afstand helaas te groot. Voor mij alweer de tweede keer dit jaar dat ik deze soort op Walcheren zie! In deze omgeving scharrelen ook nog twee Patrijzen rond, waarvan er eentje nog wel even op de foto wil...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten