donderdag 4 maart 2010

En nog een Steenuil!

Vanmiddag rijd ik uit school op Zuid-Beveland langs twee plekken waar ik in andere jaren al vaker Steenuilen heb gezien. De eerste plek levert niets op, maar bij de tweede plek vind ik de Steenuil wel. Hij laat zich prachtig zien terwijl hij heerlijk relaxed op een tak zit te zonnen.

Met wat moeite lukt het me om hem ook redelijk vrij in beeld te krijgen voor een foto. Vervolgens zoek ik in de Inlaag Coudorpe nog een halfuurtje naar een paartje Zomertaling dat daar gisteren werd gezien. Helaas laten deze fraaie eendjes zich niet zien. Ik noteer wel twee Kleine Zilverreigers, 35 Wintertalingen, twee Grutto's en 20 Bontbekplevieren. Hopenlijk heb ik van het weekend weer tijd voor wat uitgebreidere vogelrondjes...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten