zaterdag 27 maart 2010

Nog steeds geen Zomertaling!

Gisteren bracht ik vlak voor het avondeten nog een kort bezoekje aan het Zandvoortweggebied. Reden daarvan was dat er (eindelijk) een Zomertaling was gezien. Ik kon de vogel niet vinden, maar zag wel een fraaie vrouwtje Blauwe Kiekendief. Helaas reageerde ik te traag, waardoor een topfoto onmogelijk was.

Vanmorgen heb ik wat meer tijd en 'doe' ik het hele gebied uitgebreider. Toch vind ik ook nu geen Zomertaling. Opvallend is wel dat het aantal Wintertalingen (40) nu lager is dan de afgelopen dagen en weken, terwijl er wel duidelijk meer (55) Slobeenden zitten. Ik noteer in dit gebied verder 75 Grutto's, 32 Kluten, een Lepelaar en er vliegt ook een mannetje Bruine Kiekendief over. In de Domburgse Watergang langs de Hoogelandseweg staan twee Kleine Plevieren en langs de Perduinsweg nog eens drie. Ik word hier getrakteerd op een waar baltsgevecht tussen twee mannetjes Kleine Plevier. Gaaf hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten