woensdag 17 maart 2010

Voorjaar!

Met een flauw zonnetje en een graadje of 12 lijkt het vanmiddag uit school voor het eerst echt voorjaar. Ik besluit nog een uurtje op Noord-Beveland te vogelen. Ook vanmiddag zoek ik tevergeefs naar de eerste Zomertalingen en Kleine Plevieren. Op een akker naast de Keihoogte foerageert een groep Rotganzen met daarbij een exemplaar met een pootring (links geel R2). De herkomst zal ik later toevoegen. In het Bokkegat blijkt het aantal Wintertalingen (52) nagenoeg gelijk te zijn aan dat van eergisteren (55). Er lopen ook acht Grutto's. Bij de Vlietepolder zie ik een zangvogeltje vanaf een paaltje het gras in duiken. Ik denk aan een Roodborsttapuit, maar het blijkt een fraai uitgekleurd mannetje Zwarte Roodstaart te zijn. Na een overwinteraar in januari op Neeltje Jans is dit mijn eerste van het voorjaar! Ter hoogte van de Wanteskuup vliegt een adult vrouwtje Slechtvalk voor de auto langs. De vogel gaat op een kale akker zitten. Door de telescoop is te zien dat het zelfs heerlijk uitbuiken is: een volle krop, bloed aan de snavel en de poten. Nadat ik een sfeerplaatje gemaakt heb, is het alweer tijd om naar huis te gaan.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten