zondag 7 maart 2010

Polderen...

Gisteren ben ik er ondanks prachtig zonnig weer niet op uit geweest. Wel jammer, maar er moest echt nodig een keer naar m'n auto gekeken worden. Vandaag weer heerlijk weer, maar ook erg koud. Vanmiddag rijd ik een rondje door de polders rond Middelburg. Langs de Breeweg foerageren twee Wilde Zwanen (beide 1e wk) en op een weiland naast de Domburgse Watergang zitten vier Kleine Rietganzen. Eén van de vogels heeft een witte halsband (M42). De herkomst zal ik later toevoegen. Nadat ik een in een slootje foeragerende Watersnip op de foto heb gezet rijd ik door naar het Zandvoortweggebied.

Vanaf de Stenen Kruisweg tel ik onder meer 28 Grutto's en nog eens zo'n 70 Kleine Rietganzen. Vanaf de Noorddorpseweg zie ik hoe een Slechtvalk z'n uiterste best doet om een Spreeuw te pakken te krijgen, wat overigens niet lukt. Een doorsteek naar het Oude Veerseweggebied levert nog een vrouwtje Blauwe Kiekendief en een mannetje Havik op. Die laatste vliegt over de Zanddijkseweg en heeft aan de volle krop te zien net gegeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten