zaterdag 10 april 2010

Beetje hier, beetje daar ...

De afgelopen dagen ben ik nauwelijks aan serieus vogels kijken toegekomen. Op 7 april hoorde ik tenminste één roepende Zwartkopmeeuw boven mijn school in Goes en zag ik twee Regenwulpen in het Zandvoortweggebied. Op 8 april zag ik op verschillende plekken in de polders rond Middelburg in totaal vijf Kleine Plevieren en verder in de Zandvoortse een IJslandse Grutto en in het Oude Veerseweggebied twee Lepelaars een vrouwtje Rouwkwikstaart.

Gisteren in het Zandvoortweggebied weer enkele Kleine Plevieren, vier Pijlstaarten en vijf Regenwulpen. Vandaag mijn eerste Rietzanger dit jaar in de IJsbaan van Westkapelle (en een uitbundige Pieter en Thomas op de zeedijk) en een Grote Zilverreiger langs de A58 bij Rilland. Als het weer en de wind een beetje meezitten, kan ik maandag (vrij!) lekker naar Breskens!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten