maandag 26 april 2010

Genieten in het Vroon!

Na het avondeten heb ik wel zin om nog even een uurtje vogels te kijken. Ik rijd naar het Vroon bij Westkapelle, waar altijd wel wat te beleven is. Als ik mijn auto langs de Hogeweg geparkeerd heb, bekijk ik op het gemakje tientallen Gele Kwikstaarten. Ik tel zeker zeven Engelse Kwikstaarten.

Boven de plassen foerageren enkele Dwergmeeuwen en soms vliegen er opeens tientallen zwaluwen rond. Op een gegeven moment hangt er een Oeverzwaluw lang genoeg stil om een foto te kunnen maken.

Ik zie even later bijna honderd Boerenzwaluwen en vijf Oeverzwaluwen in wat kale struikjes zitten, een heel fraai gezicht. Met enkele rondscharrelende Kleine Plevieren, rondvliegende Dwergsterns, een paartje Geoorde Futen en een mannetje Roodborsttapuit is het echt genieten hier. Om acht uur houd ik het weer voor gezien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten