donderdag 22 april 2010

Zwaakse Weel: eerste Oeverlopers!

Omdat aanstormend talent Lennard Verheuvel vanmorgen in de Zwaakse Weel bij 's-Gravenpolder een mogelijke Poelruiter ruiter heeft gezien, ga ik daar uit school even een kijkje nemen. Ik vind er geen Poelruiter en ook geen Groenpootruiter. Het is wel een plek 'met potentie', getuige de vijf Kleine Plevieren, de Kemphaan en de twee Oeverlopers die ik hier zie. Die laatste zijn trouwens mijn eerste dit jaar. Van het weekend heb ik weer wat meer tijd om flink vogels te kijken...

1 opmerking:

  1. Ben er inmiddels achtergekomen dat het groenpootruiters waren. Ik kon u vrijdag op school niet vinden dus had ik het nog niet gezegd. Het zijn groenpoten omdat hij twee keer zo groot was als een oeverloper, zei Mark Hoekstijn. Leuk trouwens van die kemphaan, die moet ik nog vinden...

    BeantwoordenVerwijderen