dinsdag 27 april 2010

Gewone soorten, gewoon genieten...

Na een lange lesdag rijd ik lekker over Noord-Beveland naar huis. Veel bijzonders levert het niet op, maar dat hoeft ook niet altijd om te kunnen genieten. In de Wanteskuup zingen drie Rietzangers en een Blauwborst en ook krijg ik twee Baardmannetjes mooi in de telescoop. Schitterende beestjes! Via de Gravenhoekse Inlaag (vier Zwartkopmeeuwen) en de Oesterput (mooie Visdief ter plaatse) beland ik bij het Bokkegat.

Daar zie ik naast een Engelse Kwikstaart vooral dat er veel te weinig water staat. Een belletje naar Piet de Keuning leert dat zoet water niet meer voorradig is en dat er zo lang mogelijk wordt gewacht met het vol laten lopen met brak of zout water. Wat mij betreft mag het vannacht flink gieten! Langs de Polredijk (Vrouwenpolder-Veere) zijn al een paar dagen twee Zomertalingen aanwezig en daarom kijk ik daar ook even. Ik vind zelfs drie Zomertalingen die in een plasje helemaal vooraan in het gebied zwemmen. Prachtig hoor!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten