donderdag 6 mei 2010

Soms zit het mee, soms zit het tegen...

Na twee volle dagen vogels kijken is het vandaag tijd voor andere zaken. In principe natuurlijk.... Rond de middag krijg ik een sms van Jaco Walhout: 'ws ib tjif westhove'. Omdat ik thuis aan het klussen ben, besluit ik de bevestiging van deze melding af te wachten. Na een klein uurtje komt de volgende sms: 'ib tjif zeker'. Nu gaat het toch wel kriebelen. Ik pak de auto en rijd door het Zandvoortweggebied richting Oostkapelle. Bij het plasje waar gisteren de Poelruiter zat, stop ik even. Ik zie waarempel meteen de Poelruiter weer lopen, helemaal vooraan. Omdat het licht nu aanzienlijk beter is dan gisteren, maak ik weer wat foto's. Wat een schitterende vogel!

Vervolgens zet ik koers naar kasteel Westhove. Even later voeg ik me bij een tiental andere Walcherse vogelaars. Ze vertellen me dat de vogel al 40 minuten niet meer gehoord is. Omdat ik geen kleingeld bij me heb en dus ook geen parkeerkaartje heb gekocht, ga ik na tien minuten maar weer terug. Ik hoop dat ik morgenochtend een herkansing krijg. Tien minuten later rijd ik weer in het Zandvoortweggebied als Pim me belt met de mededeling dat de Iberische Tjiftjaf weer volop zingt. Ik maak rechtsomkeerd en wissel bij een tankstation even wat geld, zodat ik nu wel een parkeerkaartje kan kopen. Als ik naar de plek loop waar de Iberische Tjiftjaf gehoord is, kom ik verschillende uitgelaten vogelaars tegen. Zij hebben de buit al binnen... Op de bewuste plek vertelt Rob me dat de vogel net weer een paar minuten stil is. Eén voor één gaan ook de andere vogelaars weg en dan sta ik alleen te wachten. Helaas weigert de vogel in de daaropvolgende vijf kwartier zijn bek weer open te doen. Even voor half vier houd ik het voor gezien. Toch morgenochtend maar proberen!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten