dinsdag 11 mei 2010

Steltjes kijken blijft leuk!

Op de terugweg van school naar huis stop ik even bij het Bokkegat op Nord-Beveland. Er staat gelukkig weer een klein beetje water. Er lopen drie Zilverplevieren, drie Bontbekplevieren, twee Kleine Plevieren, een Groenpootruiter, een Bonte Strandloper en een Kleine Strandloper. Die laatste zit heerlijk strak in het pak, een schitterend beestje! Omdat ik morgen vrij ben, besluit ik alleen nog even de Zandvoortse te 'doen'. Hier valt weer op dat het met de dag wisselt qua soorten en aantallen. Ik tel 58 Tureluurs, vier Bosruiters, een Groenpootruiter, een Zwarte Ruiter, twee Zilverplevieren, tien Bontbekplevieren, twaalf Kleine Plevieren (en dat is veel voor deze plek), een Bonte Strandloper, vijf Kanoeten en twee Temmincks Strandlopers. Bij gebrek aan fotografeerbare steltlopers zet ik maar een Graspieper met voedsel in de bek op de foto. Anders wordt deze blog ook zo saai...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten