zondag 23 mei 2010

Wat een weelde!

Gisterenavond ben ik nog even een kijkje wezen nemen bij de Morinelplevieren. 's Middags kwam ik er langs toen ik met vrouw en kinderen naar het strand ging. Ik zag toen in de minuut die ik stopte twee vogels lopen, maar vermoedelijk waren de andere twee vogels ook gewoon aanwezig. 's Avonds liepen ze er in elk geval weer alle vier. Ze lieten zich niet zo goed benaderen als de dag ervoor, maar ik kon wel weer wat plaatjes schieten. Juist op het moment dat ze wat verder van me af stonden, vlogen ze plotseling roepend op en verdwenen richting het oosten. Op goed geluk checkte ik langs de Koekoeksweg een paar akkers en daar vond ik ze achter op een akker terug. Ik liet het er verder maar bij en ging weer naar huis. Vanavond wil ik tegen half tien nog even een rondje Kwartels gaan luisteren. Als ik door de weihoek van Hoogelande rijd, zie ik dat er een fraaie zonsondergang aan zit te komen. Ik besluit spontaan door te rijden naar de Rapenburgseweg bij Aagtekerke om te proberen de morinellen met ondergaande zon te fotograferen. Aanvankelijk kan ik ze niet vinden, maar nadat ik tevergeefs wat andere akkers gecheckt heb, blijken de vier Morinelplevieren toch weer gewoon op de bekende akker te lopen. Helaas is de zon dan al onder en ik steek geen tijd meer in een foto. In de uitgegraven watergang langs de Koekoeksweg lopen vijf Bontbekplevieren en een Kleine Plevier. Als ik door de polders naar huis rijd, stop ik verschillende keren om te luisteren of er misschien een Kwartel roept, maar ik heb geen succes. Een andere keer beter!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten