maandag 3 mei 2010

Steltlopers en verzopen zwaluwen...

Met morgen en overmorgen twee dagen vogels kijken met Johannes in het vooruitzicht kies ik er vandaag voor om thuis het één en ander wat te doen. Als ik op weg naar een boodschap toch even door het Zandvoortweggebied rijd, zie ik dat er flink wat steltlopers zitten. Ik realiseer me nu pas dat de combinatie van flinke noordenwind, regen en begin mei eigenlijk standaard leuk is met steltjes in Zeeland. Ik tel 38 Rosse Grutto's, een Zilverplevier, 28 Kemphanen, een Bontbekplevier, drie Kleine Plevieren, 10 Groenpootruiters, mijn eerste vier Bosruiters van dit jaar en ook mijn eerste Krombekstrandloper. Leuk! Even later zie in de Stenen Kruisweg dat er heel wat Boerenzwaluwen op de weg en in struiken zijn gaan zitten. Ze zien er echt zielig uit, zo half verzopen. Dit geeft mij wel de gelegenheid om wat foto's te maken. Hopen dat het de komende dagen beter weer is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten