vrijdag 1 januari 2010

De kop is eraf!

Nadat ik vanmorgen in de wijk waar ik woon alweer mijn eerste Turkse Tortel, Merel en nog enkele andere soorten van het pas begonnen jaar heb gezien, wil ik vanmiddag even ‘echt’ naar buiten. Met vrouwlief en onze jongste dochter rijd ik een klein rondje in de omgeving. Bij Koudekerke tel ik maar liefst 114 Kleine Zwanen, waarvan 12 juveniele vogels. Een flinke groep voor Walcherse begrippen! In de buurt van Ritthem zien we drie Kleine Zilverreigers en een Witgatje. Een korte zoekactie naar een Kuifaalscholver in de buitenhaven van Vlissingen levert niet de doelsoort op, maar wel tref ik een groepje van 15 Bontbekplevieren. In de Domburgse Watergang langs de Hoogelandseweg zie ik even later de vierde Kleine Zilverreiger van de middag. Geen bijzondere soorten vandaag, maar de kop van het vogeljaar 2010 is er weer af!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten