woensdag 20 januari 2010

Een Kramsvogel minder...

Het mooie winterweer was even echt voorbij. Een paar dagen was het grauw en mistig, maar vanmiddag schijnt de zon weer. Ik kies er voor om in één keer door te rijden richting Westkapelle. Bij de Beekhoekspolder (Vrouwenpolder) knalt een Slechtvalk voor de auto langs, duidelijk achter een snackje aan. Snel in de remmen en enkele seconden later zie ik door de kijker hoe een Kramsvogel vergeefs probeert uit de machtige klauwen van de valk te blijven. De vogel overleeft de klap waarschijnlijk niet eens en de Slechtvalk zoekt meteen een rustig plekje voor het betere hak- en sloopwerk. Bij Oostkapelle zit een Grote Lijster in een weiland en langs de Babelweg bij Domburg blijken acht van de tien aanwezige Witbuikrotganzen zich te hebben aangesloten bij een groep van 40 Nijlganzen en een Casarca. Die laatste schijnt overigens geleewiekt te zijn. Ik snap werkelijk niet wat die fraaie Witbuiken zo aantrekkelijk vinden aan dit exotische gezelschap. Bij 't Kiekuus op de zeedijk zitten vijf Sneeuwgorzen. Omdat er al een fotograaf bij staat, laat ik ze vandaag met rust. Even later ontdekt ik op behoorlijke hoogte een groep van 110 Kleine Rietganzen. Ze vliegen hard door in noordoostelijke richting. Een rondje lopen bij de Oostkreek levert ook vanmiddag één opvliegend Bokje op. Ik besluit mijn rondje met een zoekactie naar de IJsduiker in het Vlissingse havengebied, maar deze vogel laat zich niet vinden. Later lees ik dat Floor er vanmorgen wel eentje zag vissen bij het Zuiderhoofd... Helaas!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten