zondag 10 januari 2010

Roerdomp op Walcheren!

Hoewel het wat weer betreft een vrij sombere middag is, willen mijn dochters ’s middags nog wat gaan wandelen. Ik besluit even naar de kreek van Westkapelle te rijden. Stiekem hoop ik natuurlijk daar de Roerdomp aan te treffen die er de laatste twee weken regelmatig wordt gezien. In de weihoek van Hoogelande zie ik een groep van 134 Kleine Zwanen en ook één van de twee jonge Wilde Zwanen die hier al langer aanwezig zijn. Deze laatste soort wordt nu wel jaarlijks op Walcheren gezien. Langs de Zwagermanweg zit een groep van honderden Kol- en Toedrarietganzen, met ook enkele tientallen Brandganzen en Kleine Rietganzen. Nog voordat ik ze kan tellen, vliegen ze op. Bij de Oostkreek van Westkapelle lopen we een rondje. De kreek is helemaal dichtgevroren. Van de Roerdomp geen spoor… Juist als we daar wegrijden, zie ik plotseling de Roerdomp voor de auto langs over de weg vliegen. Hij blijft even met de auto meevliegen en landt dan in de ruigte aan de zuidkant van de weg. Omdat het al gaat schemeren, ga ik niet meer proberen om een foto te maken. Wel een hele leuke waarneming, want dit is nog maar mijn tweede Roerdomp op Walcheren!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten