zondag 17 januari 2010

Bokjes en meer...

Prachtig weer vandaag, dus vanmiddag lekker even naar buiten. Bij de Oostkreek van Westkapelle wandel ik een rondje en stoot ik zomaar twee Bokjes op. De eerste vliegt een paar meter voor me op en landt 30 meter verder weer. Als ik over hetzelfde paadje terug loop, vliegt er tot mijn grote verbazing weer één op, nu echt zo’n beetje onder mijn voeten vandaan. Blijkbaar had ik deze op de heenweg gemist, hoewel ik er op minder dan een meter afstand langsgelopen ben. Alweer mijn derde en vierde Bokje dit jaar! Bij het vernieuwde 'Kiekuus' op de zeedijk scharrelen vier Sneeuwgorzen. De beestjes vliegen steeds op, omdat er voortdurend toeristen langs lopen.

Meeuwen afzoeken hoeft niet vandaag, want de zeedijk is verder zo goed als leeg. Langs de Babelweg bij Domburg blijken de Witbuikrotganzen ook nog steeds aanwezig te zijn. Het groepje van zes dat een week geleden werd ontdekt heeft enkele dagen geleden gezelschap gekregen van nog eens vier vogels. Een groep van tien is toch wel heel uniek, zeker op Walcheren! Aangezien het met de echte kou wel een beetje over lijkt te zijn, zullen de vogels vermoedelijk toch binnenkort wel vertrekken. Langs de Hogeweg zie ik nog een Grote Lijster. Geen jaarsoorten vandaag, wel weer genoten!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten