maandag 18 januari 2010

Loon naar werken...

Dikke mist vandaag en laat klaar op school. Gewone mensen gaan dan direct naar huis, maar ik rijd om onduidelijke reden toch maar weer binnendoor naar huis. Ik hoop heel stiekum op een toevallige ontmoeting met de twee jonge Sneeuwganzen die nog af en toe bij Colijnsplaat worden gezien, maar in die omgeving vind ik helemaal geen ganzen. Bij de Wanteskuup zie ik een Grote Lijster en op het schor van de Oesterput staan negen (vermoedelijk IJslandse) Grutto's. Aan de binnenzijde van de Veerse Dam loopt een Kleine Rietgans (kneus) en er zwemt ook één (!) Geoorde Fuut. Bij het caisson langs de Polredijk jaagt een vrouw Blauwe Kiekendief. Een snelle check in de Veerse Kreken op een plek waar vorige week een Roerdomp werd gezien levert niets op. In de Oude Veerseweg scoor ik nog Pim Wolf, die uit alle macht probeert de Dwergganzen te vinden die zaterdag ontdekt werden, maar gisteren en vandaag niet meer konden worden teruggevonden. In de slootjes hier tel ik nog 4 Zwarte Ruiters en 2 Groenpootruiters. Als het dan toch niet meer vriest, mag het van mij wel weer voorjaar worden...

Geen opmerkingen:

Een reactie posten